Głównej zawartości

Komunikat alertu

Strona internetowa zdrowiewciazy.pl wykorzystuje pliki cookies. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Użytkownicy strony mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika strony. Czytaj więcej o naszej polityce cookies.

Dieta w ciąży

Fakty i mity na temat odżywiania kobiety w ciąży

Istnieje wiele faktów i mitów na temat odżywiania kobiety w ciąży. Warto zatem przyjrzeć się im bliżej i rozwiać wszelkie wątpliwości z nimi związane.

Dieta w III trymestrze

W III trymestrze zwiększone zapotrzebowanie na kalorie związane jest z rozwojem i wzrastaniem płodu. Światowa Organizacja Zdrowia określiła dodatkowy wydatek energetyczny na tym etapie ciąży na ok. 300 kcal na dobę.

Dieta w II trymestrze ciąży

W II trymestrze ciąży dodatkowy koszt energetyczny związany jest głównie ze wzrostem komponentu matczynego (wzrost objętości osocza, powiększenie macicy i gruczołów sutkowych, gromadzenie tkanki tłuszczowej). Światowa Organizacja Zdrowia określiła dodatkowy wydatek energetyczny w II trymestrze ciąży na ok. 300 kcal na dobę.

Odżywianie kobiety w I trymestrze ciąży

Żywienie w okresie ciąży jest podstawowym warunkiem zdrowia matki i dziecka. Właściwe odżywianie podczas ciąży ma nie tylko wpływ na jej przebieg tj. rozwój dziecka w okresie płodowym, ale również wpływa na stan jego zdrowia w dzieciństwie, a nawet w wieku dorosłym.